Onze visie

Sinds de oprichting van de Animatie Compagnie besteden wij heel veel energie, tijd en geld in het professionaliseren van het recreatie- en animatiewerk. Dit doen we omdat we vanaf dag één van ons bestaan trendsetter zijn. Op het gebied van originele, doordachte animatieprogramma's en conceptontwikkeling lopen we voorop. Ook in het opleiden, plaatsen en begeleiden van onze recreatie-entertainers zijn we die trendsetter. De komende jaren zullen we deze lijn doortrekken en met al ons enthousiasme en creativiteit blijven zoeken naar innovaties en verbeteringen.

Ons motto is 'goede sfeer laat zich organiseren'. Die zin is niet uit de lucht gegrepen, integendeel. Hij is tweeledig. Enerzijds beschouwen we die goede sfeer als een beïnvloedbare emotie en tegelijkertijd weten we dat het creëren van die sfeer en beleving professionele actie en handelingen vereist. Met andere woorden: goede sfeer is er niet zomaar. Er komt echt iets bij kijken.

Met de aan ons aangesloten bedrijven, onze recreatie-entertainers en compagnons willen we altijd actueel, eerlijk en eigentijds communiceren. 

Animatie, entertainment en evenementenorganisatie vragen om specifieke kennis, vaardigheden en ervaring. We willen de mogelijkheden voor de ontwikkeling van vernieuwende animatieprogramma’s en concepten bij bedrijven stimuleren door duidelijk mee te werken aan de formulering van de onderliggende visies en doelstellingen. Ook brengen we door middel van inventarisatie de consequenties van gemaakte keuzes in kaart. Ons uitgangspunt daarbij is dat de mogelijkheden eindeloos zijn. Animatie is bij uitstek het middel voor ondernemers gericht te werken aan gasttevredenheid en communicatie met gasten, ook buiten het seizoen. Naast een sublieme uitvoering van het animatiebeleid spelen social media daar een belangrijke rol in. De bedrijven die dit beleid volgen, halen uiteindelijk meer rendement uit elke bestede animatie-euro. 

Goede sfeer laat zich organiseren

Wij houden ons voortdurend bezig met de ontwikkeling van nieuwe concepten en programma's. Daarbij spelen onze recreatie-entertainers een cruciale rol. Zij brengen alles tenslotte in de praktijk. Naast duidelijke criteria voor het werven van toekomstige entertainers, is opleiding om die reden een wezenlijk onderdeel binnen de Animatie Compagnie. Wij willen hen maximaal voorbereidingen op hun werkzaamheden. Daarom scheiden wij de werving- en planningsbelangen van objectieve opleidingseisen. 

Om dit te kunnen realiseren, besteden wij de opleiding van recreatie-entertainers uit aan de trainers van Jelloo. Als onafhankelijke KIKK recreatie-erkende opleider is Jelloo verantwoordelijk voor zowel de inhoud van trainingen als de beoordeling van deelnemers. Zo zullen de belangen voor een verantwoorde planning nooit de beoordeling van recreatie-entertainers beïnvloeden.

Een goed programma is de basis voor een goede uitvoering van het recreatiewerk. Een programma moet niet alleen duidelijk en herkenbaar zijn voor de gasten, maar ook aansluiten bij de uitgangspunten van het bedrijf. Uiteraard is het van belang dat de programma's in de praktijk goed uitvoerbaar zijn. Die drie elementen maakt programmeren een vak apart en heeft dus een hoge prioriteit. Met ons team werken we dagelijks aan uitgebalanceerde en goede programma's

De Animatie Compagnie is direct gelinkt aan Qui-Vive en Jelloo. De connectie met Jelloo levert ons directe input op het gebied van opleiden, maar ook op het gebied van beleving, sfeer en interactie. De link met Qui-Vive geeft ons een betere positie in het werkveld. Het aanbod van vakantiespecials van Qui-Vive zien we als een waardevolle en attractieve aanvulling op de animatieprogramma's.

Deze driedimensionale samenwerking hebben wij vastgelegd met de slogan 'Goede sfeer met de kracht van 3’.